Єдина Країна! Единая Страна!
Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСубота, 27.04.2024, 05:10


Сайт вчителя початкових класів 


Ви увійшли як Гість
Вітаю Вас Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Навчання дитини [25]
Виховання дітей [18]
Психологічні аспекти [7]
НОВИНКА!!!
Пошук
smileys
Друзі сайту
Сайт вчителя початкових класів Кудрі О.П. МетодсоветСайт вчителя початкових класів Кудрі Олени Освітній портал Каталог сайтов. Зарегистрировать сайт бесплатно в каталог сайтов Каталог сайтов Украины
Продам бизнесПеллеты из лузги подсолнечника пеллеты из соломы
Перша сходинка школяра Сайт Лілії Калашнікової
КРИНИЧКА
 Заступник з виховної роботи
Школьный дворик Рудаковой Лидии
КЛАСна компанія
Сходинки до вершин знань
НАЗВАНИЕ
Кнопка сайту
Сайт вчителя початкових класів Кудрі О.П.

Каталог статей

Головна » Статті » Батьківський куточок » Навчання дитини

Як навчити вашу дитину розв"язувати задачі
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ 
Усі турботливі батьки намагаються допомогти своїй дитині у навчанні. При цьому, як з'ясовується, у ході цієї роботи не­достатньо просто опрацьовувати з молодшим школярем матері­ал підручника, треба ще й знати підходи до висвітлення певної теми або окремих її питань, тобто необхідно більшою чи мен­шою мірою володіти методикою викладання, озброїтися при­йомами, завдяки яким опрацьовування навчального матеріалу, вироблення вмінь і навичок можна було б здійснити у якомога доступнішій і цікавій для дитини формі. Тому батьки починають вивчати різного роду посібники та публікації, маючи надію зна­йти відповіді на запитання, що їх цікавлять, і намагаються втіли­ти все прочитане в життя. 

Із цього приводу зазначимо, іцо батькам слід вдумливо, розбірливо й критично ставитися до матеріалів, уміщених у та­кого роду посібниках, адже більшість із них призначені для фахівців, які навчають молодших школярів або досліджують проблеми навчання. Ці професіонали досконало знають вимо­ги програми, мають чітке уявлення про наступність викладання навчального матеріалу, володіють методикою навчання то що. Б

До курсу математики в 1—4 класах входить багато різних типів задач, розгляд і подача яких відбувається розрізнено. Іно­ді діти не встигають засвоїти один тип задач, як їм пропону­ють новий, а про попередній кілька уроків поспіль навіть не згадують. Дитині важко утримати в пам'яті типи та способи розв'язування різних задач, проте від неї й не вимагається вміти розрізняти їх, визначати види та наводити приклади відповідних задач (до того ж, і в підручниках не наводяться назви їх видів). Досліджуючи задачний матеріал, вміщений у підручниках для початкової школи, нескладно помітити, що автори передбачили навчання дітей розв'язання різних задач у зв'язку з вивченням певної арифметичної дії і таких, що співвідносяться з тією чи іншою змістовою лінією. При цьому учні повинні розуміти, як саме кожна із задач розв'язується, навчитися правильно форму­лювати відповідь на запитання задачі. Нічого більшого від них вимагати не слід.

 Недостатньо чітке розуміння вчителями й батьками особ­ливостей вміщених у підручниках задач і їх призначення, як свідчить досвід, може стати однією з причин перевантаження учнів. Так, наприклад, перевантаження неодмінно виникає тоді, коли батьки, як подекуди й учителі, всупереч вимогам навчаль­ної програми та підручника ставлять собі за мету «відпрацьо­вування» в дітей умінь розв'язувати задачі всіх видів, вміщених на сторінках додаткових посібників, за допомогою вправляння в розв'язанні великої кількості однотипних задач. 

Для правильного розуміння особливостей системи задач у підручниках важливо усвідомити призначення кожної з них. Текстові задачі в курсі математики початкової школи, і від­повідно в підручниках, займають значне місце. їх зміст ви­значається, перш за все, вимогами програми. Так, наприклад, програма передбачає ознайомлення дітей зі зв'язком між та­кими величинами, як ціна, кількість і вартість; швидкість, час і відстань, що її здолало тіло, яке рухається рівномірно, і таке інше. У зв'язку з цим підручники містять певну кількість тек­стових задач із цими та іншими величинами, які пов'язані між собою пропорційною залежністю (хоча безпосередньо про пропорційну залежність ітиметься лише в б класі і батькам не слід пропонувати дітям складати пропорції у ході розв'язання задач зазначеного типу). 

Далі програма включає, наприклад, засвоєння змісту відно­шень «на кілька одиниць (або у кілька разів) більше або мен­ше». Значна група текстових задач присвячена розкриттю цих відношень на близьких і доступних для дитячого сприйняття життєвих прикладах. Однак цим не обмежується. Чинна про­грама з математики для початкової школи формулює складну й відповідальну мету для тих, хто навчає молодших школярів, а отже, й для тих, хто будь-яким чином намагається допомогти їм у навчанні, — формувати у дітей певні загальні вміння, не­обхідні для самостійного розв'язання доступних для молодших школярів текстових задач. Для досягнення цієї мети необхідна цілеспрямована робота, що забезпечує опанування дітьми вмін­ня самостійно читати текст задачі, усвідомлювати зміст описа­ної в ній життєвої ситуації, значення наведених у ній числових даних, суть зв'язків і залежностей, що в ній описані. Діти ма­ють навчитися аналізувати текст задачі, «перекладати на мову математики» її умову, намічати план її розв'язання й здійсню­вати це розв'язання, застосовуючи набуті ними обчислювальні (а іноді й вимірювальні) навички, вміння складати вирази (рів­няння). Особливу увагу програма приділяє формуванню вмін­ня розв'язувати задачі різними способами й вибирати з-поміж них найбільш раціональний. Усю цю роботу слід вести із суво­рим дотриманням вимоги поступовості в збільшенні складності завдань із тим, щоб на кожному етапі навчання вони виявля­лися доступними і разом з тим не втрачали своєї розвивальної функції. 

Укажемо ще одну вимогу програми, крім вищезазначених: «Поряд із розв'язанням готових задач вправляти дітей у само­стійному їх складанні». Такі завдання є досить різноманітними: 
1)      складання простої задачі за малюнком (коли вказано дію, за допомогою якої вона розв'язується, і без такої вказівки, коли за малюнком можна скласти одну задачу і тоді, коли за одним і тим самим малюнком можна скласти дві-три задачі тощо; 
2)       складання задачі, яку слід розв'язувати за допомогою певної, вказаної дії (або дій); 
3)       складання задачі за даним виразом або рівнянням; 
4)       складання задачі за аналогією зі щойно розв'язаною тощо. 
Усі ці обставини здебільшого враховуються авторами під­ручників, і вміщена в них система задач забезпечує поступовий перехід від задач простих (що розв'язують однією арифметич­ною дією) до задач складених (на дві та більше дій); від задач, для розв'язання яких необхідно застосовувати додавання й від­німання, до задач на всі чотири арифметичні дії; від задач, по­будованих на близькому й знайомому життєвому матеріалі, до задач, що включають дещо складніші, але важливі та цікаві для дітей питання. 
Категорія: Навчання дитини | Додав: 11Elenka (04.01.2013) | Автор: Олена
Переглядів: 9919 | Теги: Як навчити вашу дитину розвязувати | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Сьогодні
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Хмаринка тегів
Наше опитування
Вчитель повинен бути насамперед
Всього відповідей: 282
Перейти до обговорення

Форма входу

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0







www.copyright.ru