Складові успішного навчанняУсіх дітей, навіть найбільш підготовлених, у школі очікує безліч труднощів. Однак для того, щоб початок шкільного навчання став початком нового етапу розвитку, дитина повинна бути готовою до нових форм співпраці з дорослим і ровесниками. Ми даємо приблизний перелік того, що необхідно дитині знати і вміти на кінець дошкільного періоду. Соціально-суспільні, побутові знанняДіти повинні знати: - назву нашої країни та її столиці; - прапор, герб України; - назву рідного міста, села, адресу, прізвище, ім’я, по-батькові батьків; - дні тижня, їх послідовність; - назву поточного місяця.
Діти вміють розповідати про свою сім’ю: - називати і відрізняти різні частини доби і їх послідовність; - розуміти поняття „вчора”, „сьогодні”, „завтра”, називати місяці року; - відрізняти і називати дерева по листям та плодам.
Діти мають уявлення: - про сезонні зміни в природі; - про свійських та диких тварин; - про перелітних та зимуючих птахів; - про залежність змін у живій природі від змін у неживій природі; - про умови, необхідні для росту рослин; - про лісові ягоди і гриби; - про овочі і фрукти; - про дерева, кущі, квіти
Розумові операціїДіти вміють: - порівнювати, класифікувати, групувати предмети; - називати матеріали, з яких виготовлені ці предмети; - розуміти значення узагальнюючих слів; - порівнювати довжини, висоту, ширину; - орієнтуватися на аркуші паперу; - розрізняти форму предметів; - створювати з кількох трикутників та чотирикутників більші за розміром фігури; - порівнювати до 10 різних за формою предметів; - ділити коло, квадрат на 2 і 4 рівні частини.
Математичні знанняДіти знають: - склад числа першого десятка ( з окремих одиниць); - як отримати число першого десятка, додаючи одиницю до попереднього числа та віднімаючи одиницю від наступного за ним в ряду; - цифри 1,2,3,4,5,6,7,8,9; - знаки +, -, =, <, >.
Діти вміють - називати числа в прямому та оберненому порядку; - співвідносити цифру і кількість предметів; - складати та розв’язувати задачі на одну дію на додавання та віднімання; - користуватися арифметичними знаками дій; - вимірювати довжину предметів.
Моторика та координаціяДіти вміють - прямо та твердо ходити, бігати, стрибати; - точно ловити та кидати м’яча; - протягом певного часу носити не дуже легкі та великі предмети; - застібати ґудзики та зав’язувати шнурки; - проводити на папері прямі рівні лінії; - „бачити” рядок у зошиті та писати у ньому; - бачити клітинки та точно виконувати по них малюнок.
|