Єдина Країна! Единая Страна!
Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 01.12.2022, 22:18


Сайт вчителя початкових класів 


Ви увійшли як Гість
Вітаю Вас Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Вчителю [9]
Батькам [22]
НОВИНКА!!!
Пошук
smileys
Друзі сайту
Сайт вчителя початкових класів Кудрі О.П. МетодсоветСайт вчителя початкових класів Кудрі Олени Освітній портал Каталог сайтов. Зарегистрировать сайт бесплатно в каталог сайтов Каталог сайтов Украины
Продам бизнесПеллеты из лузги подсолнечника пеллеты из соломы
Перша сходинка школяра Сайт Лілії Калашнікової
КРИНИЧКА
 Заступник з виховної роботи
Школьный дворик Рудаковой Лидии
КЛАСна компанія
Сходинки до вершин знань
НАЗВАНИЕ
Кнопка сайту
Сайт вчителя початкових класів Кудрі О.П.

Каталог статей

Головна » Статті » Увага, першокласник" » Вчителю

Консультація- практикум "Розвиток пальчикової моторики у дітей"

  Пальчикова моторика

           Наслідок слабкого розвитку спільної моторики, і зокрема - руки, спільна неготовність більшості сучасних дітей до письма або проблем з мовним розвитком. З великою часткою вірогідності можна укладати, що якщо з мовою не все гаразд, це напевно проблеми з моторикою.

          На жаль, про проблеми з координацією рухів і дрібною моторикою більшість батьків дізнаються тільки перед школою. Це обертається форсованим навантаженням на дитину: окрім засвоєння нової інформації, доводиться ще вчитися утримувати в неслухняних пальцях олівець, ручку.

           Численні дослідження О.С.Бот, О.І.Ісєніної, О.М.Мастюкової, М.В.Іпполітової, Л.В.Фоміної та ін. показали, що удосконалення мовленнєвих реакцій прямо залежить від ступеня тренування рухів пальців, адже саме розвиток дрібної моторики позитивно впливає на функціонування мовленнєвих зон кори головного мозку.

           Беручи до уваги вищеозначене, мною особлива увага була приділена обстеженню пальчикової моторики. З цією метою використовувались спостереження за ігровою, зображувальною діяльністю дітей, пропонувались дії з предметами та спеціально підібрані ігрові вправи на уроках, під час виконання яких звертали увагу на особливості півкульної латеральності (право-, лівостороння латеральність, білатеральність, прихована ліворукість).

          При визначенні ведучої руки праворукими серед дітей  було відмічено, що діти граються обома руками, ведуча рука у них часто змінюється. Так, Женя Копанєва та Женя Кислова, складаючи кубики, в однаковій мірі вправно володіють як правою, так і лівою рукою; Кононенко Вика їсть, тримаючи ложку у правій руці, а коли відволікається, бере її в ліву руку.

           Дітям пропонувалося зобразити прямі лінії ("Доріжка"), мазки та крапки ("Калинка"), спіралеподібні лінії ("Клубочки"), використовуючи олівці та гуашеві фарби; зліпити кульку, паличку ("Пластилінові фантазії").

Обстеження проводилось і під час дій з предметами:

-  викласти візерунок з мозаїки ("Чарівні візерунки");

- самостійно застібнути ґудзики (великий, середній, потім маленького розміру) ("Шапочка клоуна");

-  нанизувати на нитку намистини ("Намистечко");

- класти в коробку дрібні іграшки правою та лівою рукою ("Збери іграшки").

Додатково використовувалися наступні ігрові вправи:

- покласти обидві долоні на стіл і розчепірити пальці, з'єднати їх ("Гусячі лапки");

- почергово доторкнутися кожним пальцем лівої руки до великого пальця; аналогічно виконати вправу правою рукою; обома руками одночасно ("Пальчики вітаються");

- пальці стиснути в кулачок; виставити вгору вказівний і середній пальці; поворушити ними ("Зайчик");

- внутрішню сторону долоні опустити вниз; вказівний і мізинець виставити вперед; середній та безіменний пальці притиснути до долоні і охопити великим ("Коза");

- великі пальці правої та лівої руки разом з вказівними утворюють "кільця"; піднести "окуляри" до очей, зазирнути в них ("Окуляри").

                 Спостереження за виконанням ігрових завдань показало, що пальці молодших школярів із ЗНМ є малорухомими, їх рухи неточними, темп найпростіших вправ - уповільненим. Діти зі значними труднощами утримують олівець, причому тримають його всією долонею у верхній частині. Нажим ліній є слабким та нерівномірним. Значно легше їм користуватися пензликом та малювати фарбами.

             Динамічна організація рухового акту кистей та пальців рук у більшості випадків характеризується труднощами чи невмінням швидкого і плавного відтворення запропонованих рухів, наявністю додаткових рухів, перестановок та порушень оптико-просторової організації.

               Обстеження виявило порушення дрібної моторики у всіх дітей  класу і підтвердило той факт, що якщо розвиток тонких рухів пальців рук відстає, то затримується і мовленнєвий розвиток, хоча загальна моторика при цьому може бути у межах норми.

             Робота по розвитку дрібної моторики і координації рухів руки повинна стати важливою часткою підготовки дитини до оволодіння навичками зв’язного мовлення та письма.

          Чому так поважно для дітей розвиток тонкої моторики рук? Річ у тому, що в головному мозку людини центри, що відповідають за мову і рухи пальців рук розташовані дуже близько. Стимулюючи тонку моторику і активізуючи тим самим відповідні відділи мозку, ми активізуємо і сусідні зони, що відповідають за мову.

           Значення ігор на розвиток дрібної моторики дуже впливовеВам, батькам, слід  зрозуміти: щоб зацікавити дитину і допомогти їй оволодіти новою інформацією, потрібно перетворити навчання на гру, не відступати, якщо завдання покажуться важкими, не забувати хвалити дитя. Пропонуємо вашій увазі пальчикові ігри на розвиток дрібної моторики, якими можна займатися удома.

1. Вправа «Добрий день»

- Добрий день, добрий день,-

Пальчики сказали,-

Ми сьогодні всіх дітей

Зранку привітали.

(Пальці обох рук назустріч «вклоняються», потім ритмічно на кожний склад зєднуються з  одноіменними пальцями).

2. Вправа «ДРУЖНІ ПАЛЬЧИКИ»

Вихідна позиція. Пальці однієї руки випрямити, притиснути один до одного та утримувати напружені пальці до рахунку 10. Виконувати спочатку кожною рукою по черзі, а потім обома руками одночасно. Після вправи – стряхнути кисті рук.

Пальчики живуть в сім’ї,

це помічники мої.

3. Вправа «Моя сімя»

Цей пальчик – мій дідусь,

Цей пальчик – моя бабуся,

Цей пальчик – мій татусь,

А оцей – моя матуся,

Ну, а цей маленький – я,

Ось уся моя сімя.

(Почергове згинання пальчиків, починаючи з великого).

4. Дидактична вправа «Робимо разом»

  Де ж наші ручки?      ховають руки за спину

  Ось наші ручки.         показують ручки

 Де наші ніжки?          ховають ніжки

  Ось наші ніжки.         показують ніжки  

Де ж наші дітки?

  Ось наші дітки.          плескають в долоні

5. Вправи на стискання та розправлення пальців з кулачка:

( механічне відпрацювання комплексу «пальці – кулачок»)

Кулачки ми склали,

Ними по вдаряли: тук,тук,тук.

Хома –хом’ячок

«Хома, хома, хом’ячок,

Розіжми мій кулачок,

Ану,  розіжми,

Що знайдеш собі візьми»

( учитель ховає в кулачку дитини сюрприз та пропонує відкрити кулачок)

6. Вправа «Розчистимо сніжок»


Лопаткою, лопаткою, (Імітація рухів копання снігу)

Копаємо сніжок.                       

Збудуємо із снігу                       

Домок-теремок.(Виконують пальцями обох рук «дашок»)

І вікна,                                  (З’єднують вказівні й великі пальці обох рук)

І двері,                                                                                             (З’єднують долоні рук)

Ми вирубаєм в нім.           (Показ, як рубаємо сокирою)

Розчистимо доріжки,             (Розслабленими гронами      

                                                               похитування вліво-вправо)

   

Посиплемо піском.   (Пальчиками рук перебирання, ніби

                                        сиплять пісок)


  7. Вправа «Ягідки».

Ягідки червоні

Просяться в долоні.

Кожну ягідку зірву

І в тарілку покладу.

 8. Рольова гра «Готуємо калинове варення».

У кожного учня кетяги калини й тарілочки.

Пальцями правої руки по черзі зриваємо ягідки калини та кладемо в тарілку.

Насипаємо трішечки цукру і розтираємо ягідки. Діти пробують варення. Вправа «Смачне варення».

   9. Вправа «Барабан»

а)  Зайцю барабан дали,

      Він застукав: "Раз-два-три"!

(Вихідна позиція. Вказівний та середній пальці підняті угору. Великий пальчик стукає по безіменному та мізинцю).

 

б) Барабаню, барабаню,

     Барабаню цілий день.

     Барабанщик я завзятий,

     Знаю безліч я пісень.

(Напруженими пальцями обох рук барабанити по столу).



Джерело: http://elenadbgry.ucoz.ru/publ/
Категорія: Вчителю | Додав: 11Elenka (14.12.2012) | Автор: Ktyf
Переглядів: 1879 | Теги: Пальчикова моторика, Увага! Першокласник | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Сьогодні
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Хмаринка тегів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 288
Перейти до обговорення

Форма входу

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0







www.copyright.ru